Πέμπτη 15 Αυγούστου 2013

Review: Soundgarden - King Animal

























 Nα πω την αλήθεια μου είμαι πεισματικά καχύποπτος με τις επανενώσεις "μουσικών δεινοσαύρων", οι οποίες τείνουν άλλωστε να πληθαίνουν τα τελευταία χρόνια. Τους πιθανούς λόγους που βλέπουμε αυτό το φαινόμενο, μπορεί να τους υποψιαστεί ο καθένας -ειδικά στην εποχή που ζούμε- και συγχωρέστε με αλλά αδυνατώ να πιστέψω τις ατάκες περί αναβιώμενης "φλόγας". Προσωπικά εάν μιλούσα από τη σκοπιά του πιστού οπαδού της μπάντας, ίσως και να ένοιωθα έναν συναισθηματικό ευνουχισμό στην ιδέα πως ο Cornell και η παρέα του αποφάσισαν δεκαέξι χρόνια μετά την διάλυση της μπάντας (1997) να κάνουν μια "αρπαχτή".

 Αυτά είναι όμως προσωπικές απόψεις μόνο και θεωρίες που πάντα ενδέχεται να διαψευστούν. Tο πραγματικό γεγονός είναι πως μία εκ του Big 4 που δημιούργησε το ιδίωμα του Grunge στα τέλη της δεκαετίας του '80, κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβρη το 6o κατά σειρά studio album που φέρει τον τίτλο King Animal. Η επανένωση της μπάντας βέβαια έχει ξεκινήσει νωρίτερα το 2010 και για τρία χρόνια η μπάντα έκανε συνεχείς live εμφανίσεις.

 Η ένδοξη περίοδος του Grunge έχει περάσει ανεπιστρεπτί και οι πρώτες νότες του Been away too long έρχονται απλά να μας το υπενθυμίσουν. Παρ'όλα αυτά, τα βασικά συστατικά της μουσικοσύνθεσης της μπάντας δείχνουν να μην έχουν αλλοιωθεί. Κινητήριος μοχλός σε αυτό είναι η φωνή του Cornell που διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συνεχίζει να έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που του επέτρεψαν να συγκαταλέγεται σε έναν εκ των κορυφαίων frontmen των τελευταίων δύο δεκαετιών στο ευρύτερο φάσμα της Rock.

 Οι συνθέσεις στο σύνολο τους είναι απλές και εάν εξαιρέσουμε το εναρκτήριο, το A Thousand Days Before και το Attrition (σ.σ. το πιο αλήτικο και ίσως καλύτερο κομμάτι του δίσκου), κινούνται σε αργούς ρυθμούς, στοιχείο που επίσης χαρακτηρίζει την μουσική της μπάντας από δημιουργίας της. Συγκριτικά όμως με το παρελθόν διακρίνεται μία αγωνία για εισαγωγή μοντέρνων στοιχείων (που στόχο δεν μπορεί παρά να έχουν την προσέλκυση νέου κοινού) όπως για παράδειγμα το ψηφιακά σχεδιασμένο εξώφυλλο, η επιτηδευμένα γυαλισμένη παραγωγή, αλλά και οι φανερές "ματιές" στην Alternative σκηνή. Ο Cornell άλλωστε είχε σαφώς δείξει αυτόν του τον προσανατολισμό, μετά την διάλυση των Soundgarden, με τις προσωπικές του κυκλοφορίες αλλά και τους Audioslave. Οι προθέσεις κάθε άλλο παρά κατακριτέες και ταυτόχρονα λογικές είναι, αλλά το αποτέλεσμα δεν ταιριάζει στην μπάντα που είθισται να προβάλει ένα ρυπαρό Rock n Roll image, αναμειγνυόμενο με Stoner rock riffs, στοιχεία που επικράτησαν στη δημιουργία των all time classic πλέον Superunknown και Badmotorfinger.

 Μία ακόμη ενδιαφέρουσα παρατήρηση που μπορεί να γίνει, είναι πως πρόκειται για τον δεύτερης μικρότερης διάρκειας δίσκο μετά το ντεμπούτο τους Ultramega OK. Αυτό οδηγεί σε κάποια αρνητικά συμπεράσματα που αποτυπώνονται η αλήθεια είναι σε αυτό που ακούμε, καθώς δεν φαίνεται να έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην σύνθεση. Ουσιαστικά δεν υπάρχει κομμάτι που να ξεχωρίζει, και συγκριτικά με το ταλέντο των Cornell και Shepherd που έχουν γράψει το μεγαλύτερο μέρος του δίσκου, κινούνται συνολικά σε ρηχά σχετικά επίπεδα από δημιουργικής άποψης.

 Από την άλλη μεριά στον στιχουργικό τομέα ο Cornell έχει βάλει την σφραγίδα του καθολικά, με στίχους που χαρακτηρίζονται κυρίως ως ανθρωποκεντρικοί και κατ επέκταση κοινωνικοί. Ο ευθύς-κυνικός και συνάμα εύστοχος τρόπος που σκιαγραφεί και αποτυπώνει τις καθημερινές ανθρώπινες σχέσεις είναι πραγματικά αξιομνημόνευτος.

 Παρ'όλα αυτά, τα παραπάνω δεν μπορούν να σώσουν την παρτίδα του King Animal, το οποίο είναι ίσως το πιο αδύναμο album της δισκογραφίας των Soundgarden. Δεν ξέρω όμως εάν αυτό τελικά ήταν κάτι που ξάφνιασε το κοινό τους και εν τέλει αν στάθηκε ως ικανή αφορμή, για να μετριάσει την λαχτάρα αυτών που δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να δουν live, ένα από τα επιδραστικότερα μουσικά σχήματα της Rock σκηνής των 90's. Αυτά βέβαια ισχύουν για τους μη ρομαντικούς της υπόθεσης. Οι τελευταίοι ίσως και να σκέφτονται διαφορετικά.


                                                                                                                                   6/10

T.S.N. Picks: Attrition, By crooked steps











Σάββατο 10 Αυγούστου 2013

Live Agenda: White Hills @Athens και Salonica στις 22 & 23 Σεπτεμβρίου














Δύο "διαστημικές" βραδιές αναμένεται να μας χαρίσουν οι εκπληκτικοί White Hills που έρχονται στην χώρα μας προικισμένοι με ολοκαίνουργιο full length album (So You Are...So You'll be ο τίτλος).

Σίγουρα δεν τους γνωρίζουν πολλοί, αλλά αυτή είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να εντρυφήσετε στην ψυχεδέλεια και τους space ήχους των Αμερικανών  Dave W και Ego Sensation,  που αν μη τι άλλο αρκούν οι δύο τους να ταξιδέψουν αλλά και να ταρακουνήσουν το κοινό. Η πλούσια δισκογραφία τους αποτελεί εγγύηση καθώς μετρούν αισίως 12 studio δίσκους, αλλά και αρκετά EP's. Τέλος έχουν κυκλοφορήσει και ένα Live lp από την εμφάνιση τους στο Roadburn Festival το 2011, δίνοντας τα διαπιστευτήρια τους επί σκηνής.

22 Σεπτεμβρίου λοιπόν θα τους δούμε στο Six D.O.G.S. στην Αθήνα και στις 23 του ίδιου μήνα στο Club "Μαύρη Τρύπα" στη Θεσσαλονίκη

Προπώληση εισιτηρίων: http://www.viva.gr/tickets/music/white-hills/ 15 Euros.







Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013

At a Glance: Woven Hand - The Laughing Stalk

  David Eugene Edwards είναι κορυφαία και συνάμα αγαπημένη προσωπικότητα στον χώρο της μουσικής. Οι πιθανότητες να κυκλοφορήσει μια δουλειά που θα κινείται στην μετριότητα είναι λίγες και αυτό δεν φαίνεται να αλλάζει με το The laughing stalk, ο οποίος είναι ο έβδομος studio δίσκος των Woven Hand. Η πομπώδης και επιβλητική φωνή του Edwards εξακολουθεί να αποτελεί την ραχοκοκαλιά στα κομμάτια της μπάντας, τα οποία χαρακτηρίζονται από  δυναμικότητα και "μεταλλικές" επιρροές, ενώ τα country στοιχεία να είναι σαφώς πιο "διακριτικά". Το αρνητικό είναι πως στο σύνολο του το tracklist του δίσκου αδυνατεί να κάνει την υπέρβαση και το τελικό αποτέλεσμα ίσως είναι η βάση των δυνατοτήτων του "Ευγένιου" και της παρέας του.



                                                                                                  7/10


T.S.N. Picks: Long Horn, In The Temple







Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

The Repeat Mode: The Vaccines - "No Hope"


Καλοκαίρι σημαίνει χορός, cocktails, παραλία και παιχνίδι στη θάλασσα. Ε, δεν πρέπει να υπάρχει και το κατάλληλο soundtrack για όλα αυτά? Το Player πάντως του TSN, φέτος θα παίζει ασταμάτητα The Vaccines και το μικρό διαμαντάκι "No Hope" από τον δεύτερο τους δίσκο. Το σύνθημα είναι ένα: Rock your Indie and DANCE!!











Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013

The Repeat Mode: Hookworms - "Away/Towards"


 Αυτή την εβδομάδα το Player έχει κολλήσει στο "Away/Towards", εναρκτήριο κομμάτι του παρθενικού δίσκου των Άγγλων Hookworms.

 Εννιά λεπτά παρανοϊκού ψυχεδελικού Noise Rock. Παραμόρφωση, φωνητικά με συμπτώματα σχιζοφρένειας, συνεχής κορύφωση. Στο repeat.







Talk Of The Town: Νέο τραγούδι από τους Pixies ύστερα από 10 χρόνια!















 Μπορεί πρόσφατα η μπασίστρια του συγκροτήματος Kim Deal να δήλωσε πως αποχωρεί από τη μπάντα και τα σύννεφα της διάλυσης για τους Αμερικανούς Alternative/Indie Rockers να έκαναν ξανά την εμφάνιση τους, εντούτοις σχετικά αιφνιδιαστικά οι Pixies κυκλοφόρησαν σήμερα το πρώτο νέο κομμάτι τους μετά το 2004. Ο τίτλος αυτού είναι"Bagboy" και συνοδεύεται μάλιστα από video-clip!

 Οι Βοστωνέζοι πρωτεργάτες του Indie μουσικού κινήματος είχαν διαλυθεί το 1993 και επανενώθηκαν το 2004 κυκλοφορώντας το single "Bam Twhok", ενώ έκαναν ταυτόχρονα αρκετές Live περιοδείες.


 Το "Bagboy" ακούγεται φρεσκότατο και έχει σίγουρα την μουσική υπογραφή των Pixies. Είναι δεδομένο πως η μουσική τους μας έχει λείψει πολύ και αυτή επαναδραστηριοποίηση τους  μπορεί να μας προσφέρει ελπίδες για κάποια νέα ολοκληρωμένη δουλειά, μετά το "Trompe Le Monde" του μακρινού 1991.




Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Live Agenda: Antimatter @ An Club, Athens στις 14 Απριλίου















Antimatter είναι το project group που σχημάτισαν πίσω στο 1998 οι Nick Moss και Duncan Patterson. O δεύτερος που πλέον έχει αποχωρήσει και από τους Antimatter ήταν φυσικά μέλος της χρυσής εποχής των Anathema, των οποίων η ιδιαίτερη σχέση με το Ελληνικό κοινό είναι γνωστή όλα αυτά τα χρόνια. Αυτή η αμφίδρομη εκτίμηση μεταδόθηκε και στους Antimatter, κάτι που αποδεικνύεται από την ηχογράφηση και κυκλοφορία της ζωντανής τους εμφάνισης το 2009 στον An Club.

  Οι Antimatter κυκλοφόρησαν τον πρώτο δίσκο τους το 2001 με τίτλο Saviour και ακολούθησε το Lights out το 2003. Τότε ο Patterson αποφάσισε να αφήσει την μπάντα και ο Moss συνέχισε μόνος του πλέον, κυκλοφορώντας  το Planetary Confinement το 2004. Το 2005 ηχογραφήθηκε  το ίσως καλύτερο album της μπάντας με τίτλο Leaving Eden και μετά από παύση πέντε ετών ήρθε το περσινό Fear of a unique identity.

  Η μουσική των Antimatter δεν θα μπορούσε να μην έχει έκδηλες επιρροές από αυτή των Anathema. Οι βάσεις της λοιπόν είναι το ατμοσφαιρικό rock, με την γνωστή Βρετανική μελαγχολία και τα κομμάτια τους είναι κυρίως ακουστικά. Αυτό που διαφοροποιεί (πλέον) τις δύο μπάντες. είναι πως ο Nick Moss έχει διατηρήσει ένα σκοτεινό μουσικό προφίλ στα κομμάτια της μπάντας.


  Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το Ελληνικό κοινό αναμένεται να αγκαλιάσει την δεύτερη έλευση τους, σε ένα ακουστικό show όπως έχει ανακοινωθεί, οπού θα έχουν ως guest συμμετοχή την εκπληκτική φωνή της Vic Anselmo.



Προπώληση εισιτηρίων: http://www.aftermath-music.com/item.php?id=10112